Terug

Codrigo

Een dynamisch merk in beeld(en)

Scroll

Het project

De Agile Project Facilitators (*) van Codrigo maken van elk digitaal project een succes – en dat doen ze intussen al een tijdje. De startup groeide in sneltempo uit tot een grote speler met maturiteit, dus was het tijd voor hun merkidentiteit om met hen mee te groeien. Ze deden beroep op Studio Ignite voor een complete rebranding, want “we wisten dat we samen iets moois konden maken.” Benieuwd waaraan we die mooie woorden hebben verdiend? Lees dan snel verder! * No worries als je het nu in Keulen hoort donderen. We leggen het dadelijk uit!

Onze rol

  • Branding
  • Employer Branding
  • UX & UI
  • Webdesign
  • Webdevelopment
  • Copywriting
  • Print
  • Merchandise
Codrigo website

Een dynamisch merk

Codrigo is de voorbije jaren uitgegroeid van een enthousiaste startup tot een bedrijf met maturiteit in volle expansie. En bij die nieuwe levensfase hoort ook een nieuwe look. Voor de volledige rebranding van hun website, merkmateriaal en huisstijl klopten ze bij ons aan. “We werkten al eerder met Studio Ignite samen voor alles wat met web development, marketing en design te maken heeft”, legt Luca uit. “We wisten dan ook dat zij de ideale partner waren voor dit grote project, en dat we samen iets moois konden maken.”

Geen woorden, maar beelden

Creatief en eigentijds design is onmisbaar voor een succesvol merk, want met een sterke branding blaas je een bedrijf nieuw leven in. Maar een merk uitleggen is één ding, het visualiseren is iets heel anders. Dat merkte ook Luca op tijdens de samenwerking: “Een groot voordeel voor mij was het feit dat ik gewoon mijn verhaal moest doen – Wat is Codrigo? Waar staan we voor? Wat bieden we aan? – en Studio Ignite er meteen mee aan de slag kon.” Pragmatisch, laagdrempelig en écht: daar staat Codrigo voor, dus dat wilden ze ook uitstralen naar (potentiële) klanten en nieuwe medewerkers. In een mum van tijd verzamelden onze designers genoeg input om mee van start te gaan.

De passie waarmee Studio Ignite werkt, spat eraf. En dat merk je aan alles. Bij de oplevering van onze rebranding deelden ze hun visie: over elk detail, elke kleur, elke vorm was nagedacht. Geen enkele keuze was ondoordacht, alles had een reden.


Luca Filippone, Managing partner @ Codrigo

Codrigo tablet

Een nieuwe identiteit

De nieuwe huisstijl moest fris, maar toch herkenbaar ogen. Daarom maakten we gebruik van de vertrouwde kleuren van Codrigo. Ook de corporate feeling moest duidelijk aanwezig zijn om de professionaliteit en maturiteit van het bedrijf te duiden, zonder te vervallen in droge clichés. Met oog voor detail brachten we het verhaal van Codrigo visueel tot leven. De nieuwe huisstijl gebruikten we niet alleen voor de website, maar lieten we ook terugkeren in het branding materiaal, van de pennen en notitieboekjes tot en met de templates. Ook voor hun social media ontwierpen we templates op maat, en dat zelfs per contenttype.

Een visueel verhaal

Net als bij Codrigo, komt ook bij ons de eindgebruiker op de eerste plaats. Daarom gingen we aan de slag met UX en UI design, waarbij aantrekkelijkheid en efficiëntie de uitgangspunten waren. We voegden visuele elementen toe om de algemene look en feel van de website te optimaliseren. Daarnaast speelden we met kleuren, foto’s en afgeronde elementen om het geheel niet te ‘hard’ te maken en alle individuele componenten te mixen en te matchen. We creëerden animaties en visuele elementen voor een optimale gebruikservaring en een leuke flow op de pagina’s. Met een duidelijke user interface ontwierpen we een totaalplaatje dat niet alleen esthetisch, maar ook praktisch on point is.

Toen de huisstijl op punt stond, was het tijd voor het echte werk: een volledig nieuwe website from scratch! We sloegen de handen in elkaar, ontwierpen samen een sitemap en bepaalden de structuur aan de hand van wireframes. We codeerden de website volledig op maat en ontwikkelden een eigen thema in WordPress. Door voor WordPress te kiezen, zorgden we ervoor dat Codrigo niet afhankelijk is van externe partners wanneer ze in de toekomst iets aan hun website willen veranderen. Zo kunnen ze ook zelf content, zoals blogs, eenvoudig toevoegen. Dankzij het flexibele design blijft de website relevant en up-to-date.

Codrigo tablet

Meer kwaliteit, minder doorlooptijd

Tijdens onze samenwerking kon Codrigo bij ons rekenen op de ondersteuning van één centraal aanspreekpunt. Daardoor konden we snel schakelen en ging er geen tijd verloren door dubbele of onduidelijke communicatie. Dat was ook nodig, licht Luca toe: “Ons bedrijf is in volle expansie. De nieuwe website was belangrijk, maar andere dingen waren dat ook. Doordat we één aanspreekpunt hadden waarmee we altijd in contact stonden, bleef de website hoog op de agenda.” Bovendien speelden we kort op de bal door meteen feedback te vragen wanneer er een nieuw ontwerp digitaal klaar stond. Dat zorgde voor enorm veel tijdswinst. Zo zorgden we er samen voor dat de volledige rebranding – inclusief  website, merkmateriaal en huisstijl – op drie maanden tijd rond was.

Let’s ignite your design!

Bezoek je vandaag de website van Codrigo, dan stap je dankzij het uitgekiende ontwerp- en designwerk mee in hun persoonlijke verhaal. Jaloers op wat je ziet? No worries, wij hebben altijd goesting in een nieuwe uitdaging. Contacteer ons voor een (re)branding op maat.

Jaloers op wat je ziet? Contacteer ons voor een (re)branding op maat.

Neem contact op