Terug

Scarlet

Budgetseekers aantrekken met strategisch redesign

Scroll

Scarlet website op verschillende toestellen

Het project

De telecomoperator, Scarlet, wilde de digitale gebruikerservaring van hun voormalige website aanpassen aan de noden van hun klanten en doelgroep. Ze zetten samen met Studio Ignite in op compatibiliteit voor zowel mobile als desktop, legden de focus op gebruiksvriendelijkheid en bouwden aan een online merkidentiteit die in lijn ligt met hun strategie.

Onze rol

  • Customer Experience
  • Redesign website
  • Webdevelopment
  • Team support
Scarlet.be op smartphone

Strategisch redesign

Scarlet biedt een basispakket van telefonie, internet en digitale televisie aan voor een lage prijs. Deze budgetvriendelijke competitiviteit binnen de markt wilden ze absoluut benadrukken in hun website. Studio Ignite ging met deze vraag aan de slag en bedacht een hedendaags redesign waarin de campagnes, huisstijl en kleuren van Scarlet werden verwerkt. Het eindresultaat oogt niet luxueus, maar degelijk en herkenbaar voor de budget seeker.

Scarlet.be op tablet
Scarlet.be op smartphone en desktop

Customer Experience op maat van ieder klantprofiel

De CX oftwel Customer Experience is van cruciaal belang voor het doel van deze website, namelijk abonnementen verkopen. Daarnaast legt ‘Customer Experience’ zich toe op de interactie tussen klant en organisatie gedurende de duur van hun relatie. Dit wil zeggen dat we ons niet enkel bezighielden met de algemene gebruikerservaring op de website, maar ook aandacht gaven aan de noden van de klant zoals een efficiënte FAQ en Contact module.

Daarom hebben we ons verdiept in de customer journey die bepalend is voor het online verkoopproces. We hielden hierdoor bewust rekening met het plaatsen van bepaalde conversiebuttons en het aantal doorklikpagina’s. Daarnaast bezorgde het commerciële team van Scarlet ons de mogelijke customer journey van verschillende type klantprofielen. Hierdoor hadden wij alle ingrediënten om de klantreis te verwerken in een doeltreffende customer experience. Het doel om een potentiële klant online verder te helpen zonder tussenkomst van een medewerker via telefoon, chat of mail werd hiermee bereikt.

Het is ook vanzelfsprekend dat we tijdens de ontwikkeling ook de volledige website testten op laadtijd, responsiviteit en schermresoluties. We weten maar al te goed dat in een competitieve sector zoals deze een technische bug, visuele inconsistentie of trage laadtijd een impact kan hebben op potentiële sales en duurzame klantenbinding.

Design van de Scarlet.be homepage

Nieuwe inzichten voor het interne team

Studio Ignite steekt niet alleen creatief de handen uit de mouwen, maar wil ook graag een meerwaarde betekenen voor uw huidig team. We willen een sparringspartner zijn die uw medewerkers inspireert en geven u graag tips mee over nieuwe trends en ontwikkelingen binnen de designsector. Zo hebben we de samenwerking met de interne webdeveloper van Scarlet optimaal benut door hem te betrekken in het designproces. Wij zijn namelijk van mening dat het eindresultaat naar een hoger niveau kan getild worden als designers en developers op één lijn zitten. Dankzij deze intensieve wisselwerking hebben we het bestaande PHP framework kunnen upgraden dankzij de introductie van nieuwe tools zoals Sass, gulp en GIT. Dit resulteerde meteen in een optimale performantie van de website én een geslaagde kennisdeling on site.

Benieuwd hoe we jouw organisatie kunnen verderhelpen?

Neem contact op