Supersonic schakelde Studio Ignite in voor de vormgeving van hun nieuwe brand. Zij deden een beroep op ons creatieve team voor het ontwerp van hun website en allerlei branding materialen. De boodschap was - net als de samenwerking - helder. Het resultaat is - net als de opdrachtgever zelf - supersonic.
Supersonic kwam niet zomaar met een vraag naar Studio Ignite. Ze hadden een duidelijke visie en een beeld van wat het moest worden. Een belangrijk aspect voor hen was het gebruik van hun eigen headless CMS. Daarnaast was ook de huisstijl, met een logo, font en kleurenpallet, voor Supersonic al ontworpen.
De combinatie van een sterke visie en reeds bestaand materiaal om mee te werken, vormt voor creatives een uitdaging, al is die flexibiliteit net datgene waar we bij Studio Ignite voor staan. Zowel met een bestaande huisstijl en systemen als from scratch doen we er alles aan om onze klanten de vonk te laten voelen.
Zo had Google Slides bijvoorbeeld beperkingen voor bruikbare fonts, en maakten we bewust de keuze om af te wijken van de styleguide om dichterbij het primaire lettertype van de huisstijl te blijven.
“Flexibel & kritisch zijn is in bepaalde gevallen een no-brainer. We deinzen er dan ook niet voor terug om de dingen in vraag te stellen.”
Wanneer een klant oprecht interesse toont, meedenkt én design-minded is, staan we al een stapje verder. Doe daar een gedetailleerde huisstijlgids – onmisbaar voor een brand – bij, en we waren gelanceerd. Door de vlotte samenwerking met de stakeholders en hun in-house developer in het bijzonder, slaagden we erin gedurende het hele proces op kruissnelheid te blijven.
De stijl die we hebben gecreëerd voor de website trokken we door naar de andere brand materialen, met oog voor detail en eenvoud, zonder op de rem te gaan staan. Supersonic, but keep it simple.
Ook nood aan ons expertise in (re)branding?
Let's meet