Creatief en eigentijds design is onmisbaar voor een succesvol merk. Met sterke branding geef je een extra touch aan de lancering van jouw bedrijf of product of blaas je een bestaand merk nieuw leven in.
Branding = win-win
Voor de klant: Boost your brand
Je branding is de link tussen jouw bedrijf en de klant, de herkenbaarheid die klant en bedrijf met elkaar verbindt.
Branding is veel meer dan enkel een logo of een kleur. Het is het totaalplaatje van je bedrijf dat de eindgebruiker of klant ervaart; of de totaalervaring, as you like.
De eerste vraag luidt: Hoe wil je dat de klant jouw bedrijf ‘ziet’? Als je dat beeld voor ogen hebt, volgt de tweede vraag: Hoe ‘ziet’ de klant jouw bedrijf? De antwoorden op beide vragen komen, in het beste geval, overeen.
#1 Missing link
Branding vormt de link tussen alle elementen: logo, naam, verhaal, social media, content… Het is de vertaling van je missie en visie, je huisstijl vertelt het verhaal. Anders gezegd: de branding van jouw bedrijf representeert jouw merk en identiteit.
Het verhaal van Collide wordt overal doorgetrokken.

#2 Feel the vibe
Een goede branding creëert een gevoelsmatige connectie met de eindgebruikers. En dat gevoel is essentieel voor de klik.
#3 Onbekend is onbemind
Branding zorgt voor herkenbaarheid. Mensen gebruiken liever dingen die ze herkennen of waar ze bekend mee zijn. Het is niet voor niets dat heel wat mensen nog steeds witte merken mijden en gaan voor Coca Cola, Lays en Haribo. Een herkenbaar merk werkt nu eenmaal beter en zorgt voor vertrouwen. Dat vertrouwen zorgt op haar beurt voor loyaliteit.


#4 Storytelling
Duidelijke branding die consistent is zorgt ervoor dat gebruikers weten wat ze kunnen verwachten. Je branding zou zonder woorden duidelijk en gestroomlijnd jouw verhaal moeten kunnen vertellen aan klanten. Het is écht je uithangbord.
#5 Stand out from the crowd
Stand out from the crowd. Een sterke branding doet jouw bedrijf of merk opvallen tussen alle anderen én zorgt ervoor dat je top of mind blijft.
Ter vergelijking…
Voor je medewerkers: Breathe your brand
Je branding is er in de eerste plaats voor de buitenwereld, maar daar stopt het niet. Ook voor je werknemers is die bijzonder waardevol. De term employer branding is er dan ook niet zomaar…
Het zorgt voor een zekere waarde binnenin een bedrijf, met tal van voordelen en creëert een gevoel van inclusiviteit en uniformiteit, een gevoel onder één sterke vlag te werken. Wat dat concreet betekent? De look en feel van je kantoor in branding kleuren, T-shirts, merchandise…

Je medewerkers zijn de perfecte ambassadors voor jouw brand. Als zij er trots op zijn, komen ze er ook mee buiten, letterlijk!
Nood aan een (re)branding voor jouw bedrijf? Studio Ignite does the trick!