Skip to main content

Interne communicatie voor Bewire

Klant

Bewire

Diensten

  • Brand Strategy
  • Content Creation

The Bewire Times. Interne communicatie met een twist

Het nuttige aan het aangename koppelen

nterne communicatie is key, daar zijn ook wij van overtuigd. Waar we echter niet van overtuigd zijn, is het klassieke intranet of droge mailverkeer met bedrijfsupdates. We zochten – en vonden – een laagdrempelige en creatieve manier om het hele bedrijf up to date te houden.

In de vorm van een gazet, The Bewire Times, voorzien we maandelijks iedereen van nuttige – en minder nuttige, maar wél leuke – tips, weetjes, updates en informatie.

Matuur maandblad

Voor het ontwerp van de krant lag de focus op herkenbaarheid. Enerzijds moest The Bewire Times eruitzien als een echte krant. Anderzijds besteedden we aandacht aan de huisstijl van Bewire. De key elementen om dat te bereiken? Het kleurgebruik en de typische hexagonen en fonts.

Copy & communicatie met een knipoog

Ook voor de inhoud zochten we naar de perfecte balans: belangrijke communicatie vs. luchtig format. De krant is opgebouwd uit terugkerende rubrieken. Zo krijgen interne HR- en kantoorupdates een prominente plaats en is er een uitgebreide evenementenkalender.

Geen krant zonder de typische krantenrubrieken (lees: maandelijkse puzzel en horoscoop), vonden we.

Zoals een krant vaak een weekendbijlage heeft rond een bepaald topic, voorzien we maandelijks 1 of 2 pagina’s voor een special. Een interview met een medewerker, een sportbijlage of belangrijke cijfers: alles kan.

De schrijfstijl is to the point, makkelijk leesbaar en luchtig. Precies zoals een krant moet zijn, toch?

N.v.d.r. (Noot van de redactie)

Het redactieteam van The Bewire Times is een geoliede machine. Onze copywriter verzamelt de input, vult de gazet en schrijf ze. Dan is het aan onze designer. Om de puntjes op de i te zetten (figuurlijk dan. Letterlijk, daar zorgt onze copywriter voor). Een Engelse vertaling? Vanzelfsprekend in een bedrijf met verschillende nationaliteiten. En wat is er beter dan een échte papieren gazet bij de koffie? Niets. Daarom drukken we elke maand een aantal exemplaren voor de liefhebbers.

Klaar voor een samenwerking?

contacteer ons
  • Previous ProjectVolledige rebranding voor Collide

  • Next ProjectSocial media & online aanwezigheid voor Hived