Skip to main content

Volledige rebranding voor Collide

Klant

Collide

Diensten

  • Brand Strategy
  • Brand Creation
  • Website
  • Social Media
  • Content Creation

Design & copywriting als brandstof voor een rebranding

Rebranding? Studio Ignite. Daar was ook Collide van overtuigd. Het doel? Passie, eenvoud en technologie laten samenvloeien. Studio Ignite luisterde en startte met het schrijven van hun verhaal. En dat was nog maar het begin…

www.collide.be

Technology meets design

Waar Collide binnen Bewire de technische kant voor zijn rekening neemt, is Studio Ignite de creatieve cel. Combineer je die uiteenlopende invalshoeken, dan gebeurt er iets magisch.

We zochten naar een balans tussen tijdloos design en het technologische karakter. Hoe? Door te focussen op eenvoud en geometrie. In combinatie met retro kleuren en een strak, edgy lettertype, onderscheidt Collide zich van de rest.

Anders dan anders, kozen we voor minder beeld en meer typografische elementen. Zonder het menselijke uit het oog te verliezen. De cultuur van Collide is er immers eentje van ‘People First’. Die boodschap drukken we, naast een full blown culture page, ook uit in de woordkeuze met termen als community, zelfontwikkeling en begeleiding. De kers op de taart? De video-interviews met de medewerkers. Stuk voor stuk verschillend, maar toch hetzelfde.

Om voeling te creëren met het bedrijf, lieten we Colliders aan het woord. Waardevol materiaal. Voor een krachtige boodschap.

1+1 = 3

Het logo van Collide? Dat is pure logica. En design, natuurlijk. In plaats van 2 aparte onderdelen, bundelt Collide de krachten en leggen ze de focus op Custom, Fullstack Development. Er is immers altijd een collision tussen backend, de logica & intelligentie en frontend, het visuele aspect.

Die collision weerspiegelt zich ook in het logo. Cliché but true: 1 + 1 = 3, of de som van de delen is méér dan het geheel.

Full service, full support

Studio Ignite kreeg het volledige vertrouwen voor de rebranding, in samenspraak met Collide. Dat spreekt voor zich. Van het logo, webdesign & development tot de content creation (in woord én in beeld).

Voor de website trok ons strategisch team zich terug, samen met een team van Collide, om de prioriteiten te bepalen. Dat is steeds de eerste stap van ons creatieve proces. De uitkomst van die workshop uit zich in een wireframe en de juiste copy. Zijn we waar we willen zijn wat inhoud en structuur betreft? Dan is het tijd voor het design & development.

De volgende en laatste etappe – maar wel eentje zonder eindmeet – is het on- en offline verhaal. Voor Collide verzorgen we de social media (van planning en beheer tot design en publicatie), schrijven we blogs en cases uit, maken we foto’s en video’s en ontwerpen we merchandise. Het volledige plaatje, dat is in dit geval allesbehalve overdreven.

U vraagt, wij draaien, maar dan wel onderbouwd en kritisch. Zo gaven – en geven – we ook voor grafisch materiaal steeds ons advies, in plaats van luk raak te ontwerpen en te bestellen.

Klaar voor een samenwerking?

contacteer ons
  • Previous ProjectGrafisch materiaal voor DataSense

  • Next ProjectInterne communicatie voor Bewire